Tidig Morron

.. Ja hovslagaren har varit här så nu har mina hästar nya fina fötter =)
Han skulle komma 8.00 men ringde igårkväll och undrade om han kunde komma tidigare..
Så han va här vid 7.00 istället.
Gissa om fröken trötter inte alls ville kliva upp 5.00 imorse för att släppa ut hästarna.
Men jo då, väckarklockan ringde 5.00.. *gäsp*
Släppte ut hästarna 1 timma och sen tog jag in dom igen så hovarna skulle få tina fram lite =)
Dom såg ganska förvånad ut när jag kom inslamrande i stallet 5 imorse och sedan när jag tog in dom 1 timma senare... Dom trodde väl att jag blivit dement... =)

Nu inväntar jag att få lite varmvatten så jag kan duscha.
Jag eldar och eldar känns de som...
Men fan de bli ju aldrig nån eld!! De bara slocknar för mig hela tiden !! *morr*
Mallan ska komma hit idag =)
Och på em har jag möte på banken...
Få se om jag och Mallan kanske tar oss en liten lunch på stan ?  =)

Har faktiskt varit duktig och knäppt lite kort på mitt och Mallans verk ute i stallet =)

  <-- Före
   <-- Efter
  <-- Före
  <-- Efter
  <-- Före
  <-- Efter

Fortfarande är det mycke kvar att göra..
Min fina sadelkammare, ska faktiskt bli en sån oxå..
Innetaket i stallet ska rivas och boxarna ska göras iordning.
Detta är vad jag planerat för sommaren när hästarna är på bete.
Som ni ser är det fortfarande röra, men ni skulle sett hur det såg ut här när vi tog över..
Jag fattar inte hur folk kan vara så vidriga !!

Dags att kolla pannan igen så det brinner så kanske, bara kanske, jag snart har varmvatten =)

Kramiz så länge



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback